Lene Opsvik
BDO bistår med personalhåndbøker
En tilgjengelig og brukervennlig personalhåndbok hjelper virksomheten din med å sikre at regler og retningslinjer blir fulgt og forstått. Med en personalhåndbok har de ansatte enkel tilgang til all nødvendig informasjon på ett sted, noe som gjør det lettere å finne svar på spørsmål om arbeidsforhold og interne rutiner.
Dette gir både HR, ledelsen og medarbeiderne en mer effektiv hverdag, og bidrar til en mer rettferdig og konsekvent personalpolitikk. Personalhåndboken er et nyttig verktøy for alle ansatte, uavhengig av funksjon og nivå i virksomheten.
I tillegg til personalhåndbok kan vi også tilby lederhåndbok og HMS-håndbok:
- Lederhåndbok: En lederhåndbok gir ledere, både nye og erfarne, tilgang til beskrivelser av prosesser de har ansvar for, samt maler og oppdatert informasjon som sikrer kvaliteten i ledelsesarbeidet. Dette verktøyet er spesielt nyttig for å sikre god oppfølging og for å styrke nye lederes kompetanse knyttet til bedriftens rutiner.
- HMS-håndbok: En HMS-håndbok gjør det enkelt å systematisere det lovpålagte arbeidet med helse, miljø og sikkerhet. Her samles alle rutiner knyttet til HMS på ett sted, og ansatte, ledere og verneombud får tilgang til praktiske skjemaer tilpasset bedriften.