HR- og HMS-rutiner

Etablere HR- og HMS-rutiner

Etter hvert om bedriften vokser og det kommer flere ansatte til, vil behovet for rutiner, maler og forutsigbarhet øke, både for deg som leder og for de ansatte. Det å besvare alle spørsmål fra ansatte kan være tidkrevende, og det er avgjørende med likebehandling for å sikre trivsel og forutsigbarhet. Enkelte rutiner er du som arbeidsgiver pålagt å ha, og andre kan være nyttige å ha.  

BDO kan bistå deg med: 

  • Personalhåndbøker 
  • Arbeidsavtale som ivaretar ditt behov og som er i henhold til arbeidsmiljøloven §14-6 
  • Personvernerklæring i henhold til GDPR 
  • Etiske retningslinjer 
  • Prosedyre for konflikthåndtering 
  • Varslingsrutiner  
  • Policy for oppmerksomhet til ansatte 
  • Policy for EK-tjenester 
  • Policy for bruk av sosiale medier 
  • Innkalling til drøftingsmøte etter arbeidsmiljøloven § 15-1 
  • Taushetserklæringer 
  • Referat fra møter med ansatt i prøvetid 
  • Mal for medarbeidersamtale 
  • Dokumentasjon av opplæring eller tilretteleggingstiltak 
  • HMS-rutiner 

Vi kan både revidere ditt eksisterende rammeverk, eller bistå deg i å etablere et. 

Kontaktpersoner:

Therese Karoline Nygaard, BDO

Therese Karoline Nygaard

Senior Manager Business Services
personKontakt

Kontakt oss

Har du spørsmål eller ønsker du en uforpliktende samtale med en av oss? Ta kontakt ved å fylle ut skjemaet under og vi kommer tilbake til deg innen kort tid. 

Nysgjerrig på mulighetene i BDO?
Les mer om våre kompetanseområder, karrieremuligheter og ledige stillinger.

Drøm det. Gjør det.