I samarbeid med Salesforce, som leverer en skybasert plattform for kundehåndtering, inviterte BDO til et frokostseminar der vi utforsket hvordan små og mellomstore bedrifter kan bruke kunstig intelligens (AI) til å finne, vinne og beholde kunder på en mer effektiv måte.
Seminaret tok for seg flere spennende temaer, blant annet hvordan AI-teknologi kan skape verdi i kundereisen og hvordan bedrifter kan utnytte denne teknologien til å forbedre kundeopplevelsen.
Her er noen av hovedpunktene vi diskuterte:
Peter Burke, Account Executive Nordics hos Salesforce, delte hvordan AI kan forbedre kundeopplevelsen ved å støtte medarbeidere i kundeservice.
Blant eksemplene han trakk fram, er Einstein Copilot, Salesforce sitt eget AI-verktøy. Verktøyet hjelper kundeservicemedarbeidere med å håndtere henvendelser raskere ved å automatisk generere relevante svar og foreslå videre handlinger.
Burke påpekte at dette frigir tid for den ansatte til å fokusere på verdiskapende oppgaver. Han la også til at man kan integrere kunnskapsbasen sin i Salesforce. På den måten sikrer man at alle kundebehandlere finner riktig informasjon raskt og kan levere den til kundene på tvers av kanaler, noe som forbedrer responstiden og kvaliteten på kundeservice.
Videre ga Tarje Hellebust Jr, Manager i BDO, en demonstrasjon av hvordan man kan bruke AI i Salesforce Sales- og Service Cloud for å forsterke kundeopplevelsen.
Han viste eksempler på hvordan integrerte AI-verktøy kan brukes til å gi proaktive anbefalinger, automatisere oppgaver og gi kundene det lille ekstra som skiller bedriften fra konkurrentene.
Henning Torgersen, partner og AI-ekspert i BDO, belyste hvordan bedrifter kan dra nytte av generativ AI for å oppnå sine mål. Samtidig leverte Torgersen noen smarte råd om hvordan man kan unngå fallgruvene som ofte oppstår i en digital transformasjon.
- Ved å sikre en god balanse mellom teknologi og menneskelig innsikt, kan AI bidra til å skape verdi uten at det går på bekostning av kvaliteten eller personvernet, sier Torgersen.
Å forstå AI-teknologiens muligheter er viktig. Like viktig er det å ha en god strategi for hvordan teknologien best mulig kan iverksettes på tvers av alle selskapsprosesser i virksomheten.
Er du klar for å implementere AI i din virksomhet? Da tar vi gjerne en prat!