En god webanalyse samler verdifull informasjon om de besøkende på nettsiden deres. Gjennom et godt oppsett kan dere enkelt se hvilke kanaler kundene kommer fra, hvilke sider de gjerne besøker, lesetid – og hvor de forlater nettsiden din.
De fleste bedrifter og virksomheter har en hensikt med sin nettside. Da er det også viktig å kunne, basert på reelle tall, se om nettsiden gjør det dere ønsker at den skal gjøre.
En webanalyse hjelper dere også med å få en oversikt over tekniske utfordringer som feilmeldinger og lang lastetid. Dette er helt vesentlig for å kunne finne denne type feil og gjøre nødvendige forbedringer på siden eller i det tekniske oppsettet.
Vi hjelper dere med å finne det analyseverktøyet som passer din virksomhet best – og kan i tillegg til oppsett av verktøyet bistå med optimalisering og videre forbedringstiltak.
Google Analytics 4
Et i store deler gratis analyseverktøy med tett integrasjon mot Googles økosystem for digital markedsføring.
Matomo
Matomo kommer med en abonnementskostnad, men har for øvrig mange likhetstrekk med Googles webanalyseverktøy.
Plausible
Dette er et enklere verktøy helt fri for informasjonskapsler.
Plausible lages, hostes og eies i EU.
Har du spørsmål eller ønsker du en uforpliktende samtale med en av oss? Ta kontakt ved å fylle ut skjemaet under og vi kommer tilbake til deg innen kort tid.