Performance Marketing

BDO bistår med Performance Marketing

Performance marketing, eller resultatbasert markedsføring, kan enkelt forklart inndeles i to fokusområder - betalt synlighet og organisk synlighet. 

Betalt synlighet er betalt annonsering ut mot diverse annonseringsplattformer - eksempelvis Google, Facebook, LinkedIn, Snapchat osv. Ved betalt søk handler det om å få annonser til din nettside høyt opp i trefflisten når relevante søk for din bedrift utføres.

Organisk synlighet er ofte knyttet til søkemotoroptimalisering, og tar gjerne ta noe tid i motsetning til betalt synlighet. En av gevinstene med å jobbe godt med organisk informasjon, i tillegg til å være mer synlig i søkemotorer som Google osv., er en større sannsynlighet er å få mer ut av budsjettene på betalt annonsering. 

For å kunne jobbe godt med betalt annonsering er det noen grunnleggende oppgaver som må gjennomføres, deriblant gjennomføre en søkeordsanalyse. En søkeordsanalyse avdekker hvilke søkeord en virksomhet bør være synlig på, og dermed vise i annonsering når noen har utført søk på ett eller flere av disse ordene. En søkeordsanalyse er også svært verdifull når man jobber med sitt eget innhold på nettsiden.

SEO - Søkemotoroptimalisering

Potensielle kunder leter etter varer og tjenester i Google. Det er i gjennomsnitt 50 millioner søk i Google hver eneste dag bare i Norge, og er ditt nedslagsfelt internasjonalt snakker vi om flere milliarder søk hver dag. Med søkemotoroptimalisering sørger vi for at din virksomhet dukker opp blant alle disse søkene slik at du kan presentere det du tilbyr til de som søker etter akkurat det som du tilbyr. Og kanskje viktigst, trafikken er helt kostnadsfri og det gjør søkemotoroptimalisering til en lønnsom affære selv man bruker tid og ressurser på arbeidsprosessene. Underveis måles effekten av tiltakene som gjøres. Det kan ta flere måneder og opptil et år før de store resultatene kommer, men det er det verd. Våre rådgivere hjelper deg med å følge arbeidet over tid og sikrer at du holder stø kurs mot de store resultatene som søkemotoroptimalisering kan gi.

CRO - Konverteringsoptimalisering

Konverteringsoptimalisering (CRO) er prosessen med å få mest mulig verdi ut av hvert eneste besøk til din hjemmeside eller nettbutikk. Det handler om å øke konverteringsratene gjennom systematisk bruk av analyse, testing, prøving og feiling. Konverteringsoptimalisering handler om å være tett på tallene, gjøre A/B tester løpende, skaffe innsikt fra brukerne til å svare på våre hypoteser og å eksperimentere – hver dag. Derfor tilbyr vi bistand til våre kunder på en måte som sikrer kompetanseoverføring over tid. Å jobbe sammen med våre rådgivere med konverteringsoptimalisering er dermed både lærerikt, gøy og ikke minst lønnsomt når man ser resultatene komme.

Kontaktpersoner:

Kontakt oss

Har du spørsmål eller ønsker du en uforpliktende samtale med en av oss? Ta kontakt ved å fylle ut skjemaet under og vi kommer tilbake til deg innen kort tid. 

Nysgjerrig på mulighetene i BDO?
Les mer om våre kompetanseområder, karrieremuligheter og ledige stillinger.

Drøm det. Gjør det.