Strategisk og operativ rådgivning i komplekse anskaffelsesprosesser
Innkjøp utgjør en vesentlig del av kostnadene i mange virksomheter. Endringer i konkurransesituasjon og markedsforhold krever nye virkemidler for å sikre virksomhetenes konkurransekraft.
Våre rådgivere har lang erfaring fra innkjøp og kontrakt, på strategisk og operativt nivå, fra en rekke bransjer i offentlig og privat sektor. Vi etablerer prosesser som legger til rette for økt verdiskaping, forbedret lønnsomhet og realisering av synergier. Vi samarbeider tett med våre kunder for å sikre kompetanseoverføring, reduserte kostnader og bedre lønnsomhet.
Vi bistår blant annet med:
- Strategisk rådgivning:
- Vurdering av virksomhetens innkjøps- og logistikkfunksjon
- Innkjøpsstrategier
- Tiltak for å forbedre leveransekvalitet og effektivitet
- Global sourcing
- Leverandørmarkedsanalyser
- Outsourcing
- Digitalisering av innkjøpsfunksjonen
- Operasjonell rådgivning
- Kommersiell prosjektledelse
- Implementering av forbedringstiltak
- Gjennomføring av forhandlinger
- Kontrakt
- Implementering av IT løsninger
- Kompetanseprogram
- Prosessforbedringer
- Gevinstrealisering