Fra 1. oktober ble ERP Lønn og People Experience-delen fra «People and Customer» slått sammen til «HR & Payroll Tech».
– Vi er nå et team på 20 spesialister innen HR- og lønnsteknologi, og vi har stor tro på at vi kan bli Norges beste, sier ansvarlig for koststedet, Therese Karoline Nygaard.
Med bakgrunn fra hvert sitt team på digital, hvor Nygaard kommer fra «People Experience» og Hege-Karina Kvalvik kommer fra «ERP Lønn» leder de to nå den nye satsingen.
– Det at vi nå slår oss sammen til et nytt felles team gjør at vi øker satsingen, som igjen vil få en del synergieffekter, sier Nygaard.
Ved å få mer kompetanse på ett sted, mener Hege-Karina Kvalvik at BDO nå vil kunne gi enda bedre leveranser.
– Den kompetansen vi nå sitter med i teamet, tror jeg ikke mange kan konkurrere mot. Det er et robust team med spesialister, som både kan de forskjellige systemene godt, og i tillegg sitter med bred erfaring innen bransje, fag og selskapsstørrelse. Dette gjør oss kompetente til å se kundens behov – og å levere på de, sier Kvalvik.
Med kollegaer som har spesialkompetanse på lønn og lønnssystem og tidligere HR-konsulenter som vet hvordan system kan støtte opp om prosessene, tror Nygaard og Kvalvik at rådgiverbiten blir enda viktigere fremover.
– Våre spesialister vil alltid være opptatt av hva som er det beste for kunden og se behovene de har. De neste årene ønsker vi ikke bare å levere et HR- eller lønnssystem og tjenestene rundt, men også å produktifisere rådgivningstjenestene vi tilbyr, sier Kvalvik.
Hun trekker frem at BDO er systemuavhengige og at man med bakgrunnen fra både HR og Lønn nå vil kunne gjøre enda bedre behovsanalyser for kundene.
– Vi har de siste årene sett en betydelig endring blant kundene våre, ved leveranser både til norske og internasjonale bedrifter. Bedriftsledere engasjerer seg i mye større grad enn før rundt valg av system. Det stilles høyere krav og kundene ønsker selvfølgelig at man leverer det som har best verdi for dem. Vi hjelper gjerne kunden med valg av system, og setter opp integrasjoner mellom disse, sier Kvalvik.
Nygaard trekker også frem at det stilles høyere krav fra kunder nå enn tidligere på grunn av digitalisering.
– I dagens marked krever det mye å holde seg oppdatert, men her har vi i BDO fordelen med at vi jobber tett på linja og har nærhet også til andre leveranser. Med denne satsingen kan man trygt si at BDO tar ett steg opp, sier Nygaard.