Det familieeide selskapet Arnor E. Jenssen Turbusstransport AS ble etablert allerede i 1977, og har siden den gang tilbudt persontransport med buss. Selskapet med 75 ansatte har gjennom årene vokst mye og hadde i fjor en omsetning på nærmere 128 millioner kroner.
I løpet av høsten 2023 har BDO hjulpet Jenssen Turbuss med å kartlegge dagens utfordringer og identifisere behov for endringer i systemer og arbeidsprosesser. I tillegg har BDO også bistått med anskaffelse av et nytt TMS (transport management system) og CRM. Med en utdatert systeminfrastruktur, manglende integrasjoner og manuelle arbeidsprosesser, har de behov for hjelp på veien – og hjelpen fant de hos BDO.
- Vi har innført nye løsninger for ERP og lønn, i tillegg til at vi har laget en solid plan for en fremtidig systempark med systemer som snakker sammen. Dette vil sikre en sømløs prosess fra bestilling til gjennomføring, forteller supervisor i Business Services i BDO, Eman Emric.
Frode Jenssen, daglig leder i Jenssen Turbuss, forteller at han er godt fornøyd med samarbeidet så langt. Han trekker frem at det har gjort hverdagen mye enklere for både ham og de ansatte.
- Det har vært veldig bra å få BDO og Eman Emric på laget. Med manuelle arbeidsprosesser, er det større risiko for å gjøre feil. Denne løsningen vil gjøre at vi har alle forutsetninger for å bli Norges fremste busselskap, sier Jenssen.
Fra og med høsten 2024 vil BDO også starte implementeringen av TMS, CRM og utviklingen av integrasjoner mot flere kildesystemer.
- Frode er virkelig et forbilde når det gjelder å lede en bedrift som ser langt fremover og satser på ny teknologi og optimalisering av arbeidsprosesser. Vi ser virkelig frem til å fortsette vårt samarbeid og støtte Jenssen Turbuss på reisen videre, sier Emric.