BDO Regnskap har vokst godt de siste årene, men i 2022 har det virkelig vært et taktskifte. Omsetningen har økt med 25 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, og det er et godt tilfang av nye kunder.
– I 2022 har vi signert over 2.000 nye kunder. Det er tydelig at vi gjør noe rett, sier Andreas Ystgaard Tjemsland.
På kundelisten av nye kunder står blant annet Enova, Autostrada Gruppen, EIK servering, Foodora, Norsk Kylling og Kron.
– Vi ser en tendens til at kundene får mer sammensatte behov. Vi leverer en bred palett med tjenester og ser at stadig flere trenger vår fulle kompetansebredde. Det gjelder alt fra våre digitale tjenester til bruk av vår internasjonale leveransemodell, noe som er helt i tråd med hva vi har posisjonert oss for de siste årene. Det aller viktigste er kanskje at vår tilnærming er å yte skreddersøm. Kundene får akkurat den løsningen som passer dem best, sier Ystgaard Tjemsland.
Han legger til at BDO også er en global aktør.
– Det gjør at det blir sømløst for kunder som jobber internasjonalt. Lokasjon spiller ingen rolle, det er et klart konkurransefortrinn, sier Tjemsland.
BDO Regnskap har mer enn doblet omsetningen sin de siste fem årene. I 2017 var omsetningen på nær 300 millioner kroner, i år passerer omsetningen 800 millioner kroner.
– Vi har først og fremst vokst organisk. Når vi har foretatt oppkjøp har det ikke vært for å øke porteføljen, da har det vært for å få kompetanse eller lokal forankring, sier Tjemsland.
Han ser på 2023 med stor optimisme.
– Vi har rigget for vekst og 2022 ble et rekordår. Jeg er trygg på at vi også vil oppleve videre vekst i 2023, sier han.